V tomto sborníku o 260 stránkách je publikováno patnáct statí předních světových představitelů teorie podnikání, managementu, leadershipu, marketingu a dalších oborů. Přispěli sem: Charles Handy, Stephen Covey, Michael Porter, C.K. Prahalad, Gary Hamel, Michael Hammer, Eli Goldrath, Peter Senge, Warren Bennis, John Kotter, Al Ries a Jack Trout, Philip Kotler, John Naisbitt, Lester Thurow, Kevin Kelly.
V publikaci se projednávají tři základní témata:
- Jsme na konci cesty!
Vše nasvědčuje tomu, že končí jedna epocha, která trvala dvěstě let. Je třeba se s ní rozloučit. Je třeba se rozloučit s mnohými věcmi, přesvědčeními a způsoby chování. To je zcela zřejmé.
- Nová doba vyžaduje nové organizace!
Začíná něco nového a v tomto novém prostředí mají naději na existenci pouze organizace, které musí být zcela jiného typu, než ty předešlé. Jak mají vypadat? co mají dělat? Jak to mají dělat? - Kam nyní zamíříme?
Jaká ta budoucnost vlastně bude? Odpověď je v podstatě jediná: domýšlíme se, přesně však nevíme. Nejedná se totiž o pokračování minulosti, ale o něco kvalitativně jiného.
Některé z příspěvků se překrývají, někde se doplňují a některé si i protiřečí. Celkem však na základě mnoha teoretických koncepcí dostáváme velmi plastický a všestranný obraz minulosti, stávajícího přelomu a možných budoucností.
Kniha je rozhodně inspirující i provokující. Nenaleznete zde však žádné jednoduché odpovědi. To proto, že nejsou. Tu správnou cestu se musí pokusit objevit sám čtenář.
Všichni, kteří mají na starosti organizace, tj. podnikatelé a top manažeři, by si tuto výjimečnou knihu neměli nechat ujít. A nejenom oni. Kniha je velmi cenným zdrojem úvah i pro marketingové pracovníky, personalisty a v neposlední řadě i business konzultanty.
Hodnota obsahu | ![]() |
---|---|
Srozumitelnost textu | ![]() |
Odborná náročnost | ![]() |