Buzzmarketing - M. Hughes - 2005

Tato kniha, která vyšla v českém překladu v 2006, velmi čtivou a přístupnou formou doprovázenou množstvím skutečných studií, vysvětluje, co to je marketing založený na rozruchu (buzzmarketing) a jeho hlavní zásady.

Autor tvrdí, že v dnešním světě zahlceného reklamou, nemá prakticky žádný smysl, pokud nemáte přebytečné stovky miliónů, investovat do klasické reklamy. Nikdo jí totiž již nevěnuje pozornost. O pozornost je potřeba se zasloužit rozruchem a k tomu nejsou nutnou podmínkou peníze, vůbec žádné peníze, ale ten správný spouštěcí mechanismus.

Autor nepíše pouze o vnějším firemním prostředí, ale také o vnitřku: o marketérech, týmech, manažerech i vůdčích osobnostech. Zaujalo mě například, jakou hlavní překážku vidí autor při uplatňování buzzmarketingu: manažery.

Většina manažerů požaduje skvělé výsledky a minimální rizika. Jenže takhle to prostě nefunguje. Musíte podporovat ochotu podstupovat rizika a nehrozit postihy...

...Nezapomínejte, že tradiční cesta sice nepředstavuje riziko, ale přináší jen průměrné výsledky, průměrný podíl na trhu a průměrné zisky...

Kniha bylo napsána na základě amerických zkušeností; to jí však v žádném případě neubírá na hodnotě, ba naopak: je možné odhadnout trendy, kterými se bude vyvíjet i náš český trh a marketing, a to tehdy, když marketing dosáhne své sebelikvidační hranice nasycenosti. Tyto trendy jsou již zcela jasně patrné.

Kniha je určena pro ty, kteří chtějí být tržními lídry. Pro ty, kteří chtějí inspirovat, motivovat a tak nesmírně efektivně vzbudit divoký zájem o nějaký produkt či služby a, konec konců, jej také uspokojit.

Vřele jí doporučuji.

Hodnota obsahu
Srozumitelnost textu
Odborná náročnost

Přidat komentář

Základní pravidla k psaní příspěvků jsou uvedena zde.

Za účelem lepšího uživatelského komfortu, analýz návštěvnosti a čtenosti článků používá Vedeme.cz soubory cookies, které se uloží do vašeho zařízení.

Ještě nemáte účet uživatele? Vytvořit účet

Přihlásit se