Autorka na základě své poradenské praxe a praxe svých kolegů velmi fundovaně, přesto však mimořádně čtivou formou, rozebírá z mnoha různých stran fenomén manipulace v mezilidských vztazích.
V první čísti knihy uvádí jak přesně poznat manipulativní osobu podle tří desítek charakteristických příznaků. Podrobně vysvětluje, jak se tyto příznaky projevují na komunikačních strategiích manipulátorů. Vyvsětluje též základní společné rysy jejich neverbálních projevů.
Ve druhé části knihy názorně vysvětluje, jak se v praxi bránit manipulaci: jak způsobem vnější komunikace, tak zdravým postojem sami k sobě.
Není příliš mnoho ryzích manipulátorů, prakticky všichni lidé však v určitých situacích manipulují druhou osobu. Někdy náhodně, někdy pravidelně.
Domnívám se, že knihu by si rozhodně neměl nechat ujít žádný manažer, jemuž jde i o kvalitu firemního ovzduší. Knihu lze doporučit i těm, kteří mají z komunikace s některými lidmi pravidelně špatný pocit - to je, podle autorky, úplně první příznak manipulace.
V podstatě je kniha určena pro všechny, kteří chtějí zlepšit kvalitu svého života i života jiných lidí.
Hodnota obsahu | ![]() |
---|---|
Srozumitelnost textu | ![]() |
Odborná náročnost | ![]() |