Guilianiho 6 principů vedení lidí

Rudy Guiliani

Rudy Giuliani, bývalý starosta města New York, nyní konzultant se specializací na leadership, se v roce 2002 dle časopisu Consulting magazine stal konzultantem roku 2002.

Podle jeho názoru existuje 6 zásadních principů úspěšného vedení lidí.

V následujícím příspěvku si je představíme. Závěrem je krátce okomentuji.

Vytvářet si silná přesvědčení

Lídr si musí nadefinovat silná vnitřní přesvědčení a pak se jimi řídit; to proto, aby mohl dosáhnout dlouhodobých cílů a vizí.

Být optimistou

„Když si dovedete vizualizovat úspěch, pomůže vám to najít cestu, jak se k němu dostat," říká Giuliani. "Optimismus se může stát magnetem, který motivuje lidi k následování.”

Mít odvahu

Mnoho lidí říká, že nejsou odvážní, protože mívají strach. Ale „... abyste mohli mít odvahu, musíte mít strach,” říká Giuliani. "Odvaha není absence strachu. Je to jeho management."

Neutuchající příprava

Vůdci musí neustále předvídat překážky a příležitosti a připravovat se na ně. „Vždy se stane něco neočekávaného. Ale jestliže se vůbec na nic nepřipravíte, nebudete vědět, jak se s neočekávanými věcmi vypořádat,” tvrdí.

Týmová práce

Je velmi důležité pracovat s důvěryhodným týmem. Giuliani říká: „Zaměřte se na odhalení svých slabin a na to, jak je uvedete do rovnováhy se silnými stránkami lidí, kteří vás obklopují.”

Komunikace

Podle Giulianiho: „Být lídrem má hodně co do činění s bytím učitelem a motivátorem. ...Musíte dostat vaše myšlenky z vaší mysli a srdce do myslí a srdcí ostatních.”

Zpracováno dle e-Newsletter - November 2005 Issue, který vydává Center for Creative Leadership

Myslím, že pro většinu z nás jsou uvedené principy zřejmé. Možná, že až na jeden. Na management strachu.

Podle mých zkušeností je právě management vlastních strachů slabým místem všech manažerů, kteří neumí vést. Mám všechny důvody se domnívat, že právě úspěšné zvládnutí svých strachů je klíčová překážka na cesta k úspěšnému vedení lidí.

Všimli jste si například, jak mnoho manažerů se bojí ukázat svoje emoce? Upřímně si poplakat? Upřímně se svěřit se svými pocity? Pěkně si zahulákat? Všimli jste si, jak mnoho z nich se bojí ukázat, že mají svá slabá místa, své nedokonalosti? Všimli jste si, jak mnoho manažerů se skrývá za svojí nehybnou a vyrovnanou „ředitelskou maskou”? Jejich přesvědčení je, že je to profesionální.

Možná. Neberu jim jejich přesvědčení. Řídit, a úspěšně řídit, jde velmi dobře i s maskou. Bez ní to jde ale lépe - můžete totiž i vést.

To proto, že jedním ze zásadních předpokladů vedení lidí je práce s emocemi. Říká se tomu emocionální inteligence. A představte si robotický hlas, který se v nás snaží zapálit oheň motivace. A jak můžete emočně pociťovat důvěru v robota, ne-člověka? Ne, lidé mívají emocionální vztah k živým tvorům.

A zvláště mají důvěru v ty, kteří prokázali, že si důvěru zaslouží. Mají důvěru v ty, kteří přes to, že jsou také v něčem slabí a také občas bezradní, se umí stát znovu silnými a neochvějní. Mají důvěru v ty, kteří, ač občas poraženi, se dovedou z prachu cesty znovu zvednout a postavit se do čela. V ty, kteří dovedou svoje strachy překonat. Mají zkrátka důvěru v lídry.

To jest, musíte dát lidem důkaz, že právě vy umíte své strachy překonat. A k tomu musíte nejdříve své strachy veřejně ukázat. A to je, věřte mi, hodně těžké: nebát se ukázat své strachy...


Komentáře   

 
0 # Super
JarS 2006-01-12 11:19
Díky za tento článek. Za svého starostování v New Yorku udělal Giuliani obrovský kus práce a získal si neskutečnou autoritu.
Je fajn, že se takový člověk podělí o principy, kterými se v životě řídí. To si zaslouží vytisknout a připíchnout nad pracovní stůl.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 

Přidat komentář

Základní pravidla k psaní příspěvků jsou uvedena zde.

Za účelem lepšího uživatelského komfortu, analýz návštěvnosti a čtenosti článků používá Vedeme.cz soubory cookies, které se uloží do vašeho zařízení.

Ještě nemáte účet uživatele? Vytvořit účet

Přihlásit se