Psychologie úspěchu: podnikatel, vrcholový sportovec, elitní voják

Časopis Inc. sestavuje každý rok seznam pětiset nejrychleji rostoucích podniků v USA. Keith McFarland, který se dvakrát se svojí firmou v uvedeném seznamu ocitl, nasadil na stovky vrcholových manažerů z těchto podniků osobnostní test a výsledky porovnal s výsledky z americké armády a vrcholového sportu. Některé výsledky jsou opravdu překvapivé. Originální text naleznete na webových stránkách časopisu.

Přebírání rizik, nebo práce pod stresem?

Ačkoliv se o úspěšných manažerech a podnikatelích hovoří jako o lidech, kteří rádi riskují, na základě testů se zdá, že to není pravda. Studie ukazuje, že sklon k riziku je mezi úspěšnými podnikateli distribuován vcelku rovnoměrně: od lidí riziku se vyhýbajících až po lidi, kteří riziko vyhledávají. Společný výrazný jmenovatel se však našel v tom, jakým způsobem se tito úspěšní manažeři a podnikatelé vypořádávají s prací pod tlakem. O 45% lépe, než běžný ředitel! V této oblasti jsou na úrovni elitních vojenských jednotek a vrcholových atletů.

Posedlost kontrolami, nebo obětavá koncentrace na cíl?

Tvrdí se o nich, že jsou posedlí kontrolou. Není tomu tak. Neliší se v tom od běžných ředitelů. Liší se však svou schopností se dlouhodobě koncentrovat na cíl a v zájmu tohoto cíle i něco obětovat. A opět se nalezla pozoruhodná koincidence s vrcholovými atlety a příslušníky elitních armádních jednotek.

Rychlá střelba, nebo rozvážná strategie?

Úspěšní manažeři a podnikatelé často mívají nálepku dobrých „rychlých střelců” ve smyslu dělání rychlých rozhodnutí, ale špatných v dlouhodobém strategickém myšlení. Testy ukázali, že tomu tak není. Jejich analytické a strategické myšlení je na velmi vysoké úrovni. Běžného ředitele také výrazně převyšují ve schopnosti sociálního uvědomění a uvědomění si a vyhodnocení stávající situace. Velmi vysokou mají též akceschopnost: zařídit, aby se věci uskutečnily.

Vize, nebo podpora a povzbuzení?

Úspěšní manažeři a podnikatelé jsou výbornými komunikátory. To není nic překvapivého. Co však nejvíce komunikují překvapivé je. Ukazuje se, že to nejsou ani vize, ani kritika, ale podpora a dodání povzbuzení. A to o celých 85% více, než je tomu u běžného ředitele. Úspěšní manažeři a podnikatelé jsou zkrátka úspěšní v pomoci ostatním; pomáhají v úspěchu svým zaměstnancům, partnerům, investorům i svým dodavatelům.

Hmmm..., zajímavé.

Přidat komentář

Základní pravidla k psaní příspěvků jsou uvedena zde.

Za účelem lepšího uživatelského komfortu, analýz návštěvnosti a čtenosti článků používá Vedeme.cz soubory cookies, které se uloží do vašeho zařízení.

Ještě nemáte účet uživatele? Vytvořit účet

Přihlásit se