Na Articlesphere.com byl zcela nedávno publikován článek, ve kterém Paul Thornton, řečník, konzultant a úspěšný autor sedmi knih o vedení lidí a managementu, shrnuje recepty na úspěšné vedení lidí, které mu doporučila vice než stovka ředitelů, koučů, konzultantů, profesorů, manažerů, politiků a prezidentů. Zde jsou:
- Leadership je o uskutečňování cílů.
- Naslouchejte, snažte se porozumět a teprve potom veďte.
- Odpovídejte na tři otázky, na něž chce každý z vaší organizace odpověď: Kam jdeme? Jak se tam dostaneme? Jaká je v tom moje úloha?
- Naučte se pracovat kdekoliv v dnešním dynamickém světě podnikání.
- Buďte zvědaví.
- Naslouchejte různým argumentům.
- Připravujte se, připravujte se, připravujte se.
Ve své nové knize, „Leadership - Best Advice I Ever Got”, je dále rozpracovává:
- Věřte sobě i ostatním.
- Vstupte do kolbiště zápasu o vize.
- Sbírejte zpětnou vazbu ze všech úrovní vaší organizace.
- Nekopírujte cizí styl leadershipu, udělejte si svůj vlastní.
- Buďte průhlední.
- Naslouchejte důležitým informacím.
- Nejdříve se zaměřte na lidi.
- Dejte dohromady ten nejlepší tým.
- 9. Veďte vůdce.
- 10. Ukazujte lidem cestu.
Ve svých knihách, „Be the Leader”, „The Traingles of Management and Leadership”, Paul Thornton vysvětluje svůj praktický 3-C model leadershipu: Challenge (Výzva) - Confidence (Důvěra) - Coaching (koučing). Podrobněji vypadá jeho model vedení lidí takto:
- Lídři jsou nezbytní, aby nastavili vizi, určili pozici firmy a učinili obtížná rozhodnutí. Lídři musí dávat dohromady týmy, řešit problémy a rozvíjet strategie.
- Lídři staví před lidi výzvy.
- Lídři vzbuzují v lidech důvěru v ně samé.
- Lídři koučují ty, které vedou.
- Lídři staví před lidi nové výzvy tím, že je vyvádějí z jejich komfortních zón. Umožňují lidem dosáhnout toho, o čem si nikdy nemysleli, že dosáhnout mohou.
- Lídři podporují a posilují důvěru a víru při dosahování cíle.
- Lídři oceňují inteligentní selhání nebo upřímnou snahu, i když tato snaha může vyjít naprázdno.
- Lídři srozumitelně komunikují neodolatelnou vizi tak, aby lidé mysleli jinak a chovali se jinak při dosahování nového cíle.
- Lídři staví výzvy vytvářením smělých časových harmonogramů a obtížnějších úkolů.
- Lídři dávají provokativní otázky, často se ptají „Proč?” a „Co kdyby?”
- Benchmarking staví před lidi výzvu nalézat nejlepší praktiky a učit se z nich.
- Výzvy také přicházejí ve formě nového přidělení, nové pozice a nových projektů.
Rady pana Thorntna jsou pokaždé jiné. Nejsou však zlé. A jsou praktické a konkrétní. Osobně však dávám přednost menšímu množství systémovějších, trvalejších a obecnějších rad, jako jsou třeba návyky pana Coveye. Možná však, že někomu lépe vyhovuje zde uvedený přístup Paula Thorntona.