Vedeme BB - dva měsíce od zahájení provozu

Před dvěma měsíci jsme na Vedeme.cz uvedli do provozu novou část - Vedeme Bulletin Board. Jeho nosnou částí má být část „Organizace pro lepší leadership”. Tam má kdokoliv možnost snadno a zdarma zveřejnit organizaci, nebo jednotlivce, kteří něco dělají pro lepší leadership a případně i uvést svoji osobní zkušenost s poskytovanými službami.

Domníval jsem se, a stále se domnívám, že uvedené může být pro všechny lidi se zájmem o rozvoj vůdčí osobnosti a vedení lidí užitečné. Pro dodavatele, odběratele i dosud hledající.

Jaké jsou výsledky dosažené za ony dva měsíce?

Za ony dva měsíce zaznamenaly stránky Vedeme.cz prokazatelně 9.817 návštěv, drtivou většinou (8.259) z České republiky. Z toho 1 (slovy jeden) návštěvník publikoval na Vedeme BB svoji nabídku.

Přiznávám, že tohle je pro mě překvapivý výsledek.

Nerozumím tomu, opravdu tomu nerozumím, proč z oněch téměř deseti tisíc lidí zde publikoval jenom jeden čtenář.

A tak se Vás ptám a snažně prosím o odpověď:

Co je důvodem toho, proč Vy, konkrétně Vy, který(á) evidentně na Vedeme.cz něco čtete (a tudíž máte o danou oblast zájem), nenabídnete ostatním své služby, nebo proč se s ostatními čtenáři nepodělíte o své zkušenosti s nějakou organizací (jednotlivcem) a jejími službami?

Nebo jinak: Co by se muselo stát, abyste tak učinil(a)?

Za vaše odpovědi formou komentářů k tomuto článku, a to i anonymních, předem děkuji.

Komentáře   

 
+1 # Lenost
Jiří Mikulášek 2010-10-12 14:24
V mém případě je hlavním důvodem lenost. Ne chyba, lenost je jen výmluva. Myslím že mě odradilo to, že tam "nikdo a nic není", což je logické když to byl startup. Na každé začínající forum či něco podobného je problém dostat lidi a já zrovna jsem ten typ co váhá a čeká až jak se to vyvine a zda to bude mít smysl. Možná kdyby mě někdo masíroval že to má smysl - použil nějakou osobní vazbu apod. tak bych byl vstřícnější ;-)
Je docela zajímavé sám na sobě pozorovat návyk na reklamu a taky "facebook efekt", aneb od pasivního k aktivnímu zájmu bývá dost daleko.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Násada
Martin Hájek 2010-10-12 20:55
Cituji Jiří Mikulášek:
Možná kdyby mě někdo masíroval že to má smysl - použil nějakou osobní vazbu apod. tak bych byl vstřícnější ;-)


Jiří, právě ve vašem případě masírování ROZHODNĚ nepoužiji. Již tak jsem vaším velikým dlužníkem. Udělal jste mi velikou radost - Vy víte v čem. A teď řeším abych to vrátil i s úroky: udělat radost vašim spolupracovníků m a tedy i Vám.

A jen tak naokraj: jak vás osobně i z doslechu znám, myslím, že ve spoustě oblastí Vám může leckdo závidět, jak do toho jdete, aniž je jasné, "jak se to vyvine a co z toho bude". Dokonce zde spíše lidi za sebou strháváte, jako vichr strhává spadlé podzimní listí. Že je to tak?

Například i zde, jak jste jako první komentoval a odhalil své ledví, proč tam nepíšete a co by se muselo stát, abyste tam napsal. I za to (zase) díky!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Kam zmizel?
Jakub Dubec 2010-11-14 13:00
Dobrý den, kam zmizel zájem lidí být první? Nebo tu ani nebyl?
Kam se poděl zápal pro věc?
Je naše "lenost" tak veliká, že překrývá všechno ostatní? Je to skutečně zarážející poměr, bojím se.
9.817 lidí, kteří mají v povědomí pojem vedení, ale pouze dva lidé, kteří reagovali.

Děkuji vám Jiří. Mám díky vám lepší den.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # vedení versus spolupráce
Jan Semorad 2011-01-20 13:29
Zdravím všechny a díky za tenhle webík!
I vedení je mince o dvou stranách. Slovo "vůdce" je stále zprofanované. Možná "ovečka" měla někdy smysl a význam, dnes hovoříme o "ovci". Takže také jde o živý jazyk. Někdy používám slovo "guru". Pro mne to znamená určitou volnost a samostatnost pro "ovci", která je vlastně žákem, který má učitele přerůst. Tedy vlastně i předávání "štafety".

Hlavní posun naší doby vidím v posunu od "vedení" ke "spolupráci". Už to není "jehlan" od shora dolů ale "kolečko". Nebo ještě lépe "řetízek". Všichny články řetězu jsou (stejně) důležité - pro tu danou věc. Takhle to vidí i jedna veliká sw firma a mě se to líbí. Prosadit spolupráci znamená přesvědčit lidi, aby "koukali" i více dopředu.

Líbí se mi, že v CMMI se hovoří o "zralosti", ne o dospělosti. Dospělost přijde, zralost nemusí. A nejhezčí je v CMMI ten pátý stupeň - koukat dopředu a počítat s nevypočítatelný m. Nevypočítatelné přijde. Zatím vždycky přišlo. A tak s ním počítejme.

Důvodem ke spolupráci je nejen specializace, ale i kvantum věcí, které dneska cokoliv obnáší. Přece chceme mít taky někdy dovolenou (opravdu dovolenou) atd... Tedy zastupitelnost je také spolupráce.

Slovo "SPOLUPRÁCE" je ale také zprofanované. Jestli to evokuje slabost nebo nedostatečnost. .. Každý(přeháním, je jich ale dost) chce být KING, SUPERMAN, nic mu nemůžete vytknout nebo poradit, všechno ví, v půli Vaší otázky už Vám doříkává svoji odpověď, jako první (a jediné) zná deadlines, o čem to bude z něho nedostanete...

Právě uvedeným netřeba končit, ale naopak je z toho potřeba vycházet. Asi je to třeba brát ne jako závěr, ale jako východisko :-)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Rozjíždění diskusních fór
Petr Franěk 2011-12-17 22:27
Dovolím si vyjádřit se k otázce, jaké jsou zapotřebí podmínky pro rozjezd fóra. Mám zkušenosti s rozjezdem diskusního fóra, které za čtyři roky nabralo 4 tisíce uživatelů a dnes má návštěvnost 30 tis. měsíčně. (Řeší se na něm vše okolo otázek "Jak se seznámit, jak se chovat jako opravdový muž, jak se zlepšovat v komunikaci apod.")
Od začátku bylo fórum pojaté jako nekomerční - komunitní. Když přijde nový návštěvník na vedeme.cz, jeho první dojem bude, že jde o ryze komerční stránky. Bohužel první dojem se vryje hluboko a málokdo je ochotný investovat svůj čas a energii do podpory komerčních stránek.
[Pokračování (z důvodu omezení velikosti textu) v následujícím komentáři ...]
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Rozjíždění diskusních fór II
Petr Franěk 2011-12-17 22:32
[... pokračování]
Uživatel prochází na fóru určitými fázemi vývoje a stejně tak prochází vývojem fórum.
Zpočátku uživatel pasivně sleduje diskuse. Je nutné, aby se objevovaly stále nové příspěvky, jinak fórum začne působit jako opuštěné a ztrácí i pasivní pozorovatele. Mezitím se formuje jádro. Lidé, kteří zažijí při čtení příspěvků nějakou emoci, mohou projevit potřebu vyjádřit se. Čím silnější emoce, tím lépe. Potom vznikají vazby. Vazby jsou důležité pro "nastartování". Chcete-li, aby uživatelé začali psát, musí ve vás nejen získat důvěru, ale musí také zažívat emoce a hlavně pocítit sounáležitost.
Nejsilnější vazby k fóru vznikají, když se tvoří vazby mezi jeho členy. A to se děje nejlépe, když se lidé scházejí čas od času i mimo virtuální prostor. Ti, kteří se znají i osobně, potom vytvoří hybné jádro. Jeden iniciátor by nikdy nemohl vše rozjet sám. Musí dojít k efektu "sněhové koule".
Jakmile lidé cítí, že mají svobodný prostor pro sebevyjádření, začnou přispívat. Jde o to zkusit různá témata ... "Vaše zkušenosti s ...", "Vaše postřehy z pracovišť", "Co mám dělat", "Co si myslíte o...".
Dát prostor, umožnit důvěru, stimulovat, podpořit druhé, nechat zformovat komunitu.
Je také dobré vyvarovat se násilného moderování, direktivního přístupu a dalších jevů.
vedeme.cz je pěkný web. Diskuse na téma vedení (a příbuzná témata) by mě zajímaly. Samo od sebe se to ale nerozjede.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Díky, díky!
Martin Hájek 2011-12-18 17:13
Vážený pane Franěku,
z vašeho příspěvku je patrné, že velmi přesně vít, o čem mluvíte. A myslím, že jsem sdělené alespoň jakž takž pochopil: elementy i strategie, jak "to" rozjet.
Není to až tak odlišné od toho, jak se rozjíždí tým, organizace, osobní rozvoj, ...

Já sám jsem si při založení fóra zakázal do něho nějakým výraznějším způsobem zasahovat. Založil jsem jej ne pro sebe, ale pro lidi, kteří se zde scházejí. Očekával jsem, že lidé se zájmem o rozvoj osobnosti a vedení lidí si zde budou vyměňovat zkušenosti, přinášet nápady, a tak.

Uběhl rok, a návštěvnost Vedeme.cz meziročně narostla o 45%. Počet příspěvků na fóru je v průměru stále nula celá nula nic měsíčně. A stále je mi jedno, zda je na fóru tisíc příspěvků, nebo žádný, ale myslím, že již o něco lépe rozumím tomu, proč tam lidé nic nepíší.

Rozumím tomu lépe i díky vašemu příspěvku, že je to možná kvůli "komerčnímu dojmu", "absenci stále nových námětů", "absenci pocitu svobodného prostoru pro sebevyjádření", "absence vazeb", "nedůvěra", atd. Díky za vaše názory!

Kdybych chtěl stav fóra bb.vedeme.cz někdy změnit a rozhodl se pro to něco dělat, určitě se budu vašimi doporučeními řídit. Třicetitisícová návštěvnost vašeho fóra je velmi, velmi slušná a nepřihlédnout k vašim zkušenostem by byla ode mne až příliš veliká hloupost.

Ještě jednou děkuji za vaše zkušenosti a čas, který jste věnoval jejich sepsání.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 

Přidat komentář

Základní pravidla k psaní příspěvků jsou uvedena zde.

Za účelem lepšího uživatelského komfortu, analýz návštěvnosti a čtenosti článků používá Vedeme.cz soubory cookies, které se uloží do vašeho zařízení.

Ještě nemáte účet uživatele? Vytvořit účet

Přihlásit se